دکتر نجفی سولاری

چالش عصر حاضر در مدیریت استراتژیک ارتباطات، تحولات در ارتباطات نوین است


استاد نجفی سولاری در حاشیه کنفرانس ملی رویکردهای روابط‌عمومی ایران در خصوص چالش عصر حاضر در مدیریت استراتژیک ارتباطات گفت: چالش عصر حاضر در مديريت استراتژيك ارتباطات (ازجمله روابط عمومی چه در سطح راهبرد سازمانی چه راهبرد کسب‌وکار و چه راهبرد عملياتی در همه روابط‌عمومی‌ها) تحولات فناوری‌های نوين است. سرعت تغييرات فناوری‌های پرکاربرد در روابط عمومی، مزيت‌های رقابتی انتخاب فناوری‌های نوين و از همه مهم‌تر ضرورت روزافزون مشتری‌مداری با استفاده از به‌کارگیری فناوری موجب شده تا برای افزايش دانش و توان شركت‌كنندگان بحث تحولات فناوری را با تمركز بر آينده آن‌ها عنوان كنم اميد كه سودمند واقع شود.

وی نقش روابط عمومی در فرهنگ‌سازی بنیادی را بسیار کلیدی خواند و افزود: اگر روابط عمومی در جامعه شبكه‌ای از منظر «كاستلز» به فناوری‌های نوين ارتباطی و اطلاعاتی مجهز شود و دانش بهره‌گيری از رسانه‌های نوين را به دست آورد خود به مجموعه خدمت‌رسان در صنعت نرم ازجمله فرهنگ‌ساز تبديل می‌شود.

دکتر سولاری استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌ای از جمله شبکه‌های اجتماعی را با هدف آموزش، ‌حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده از این فناوری با تعریف افزایش مهارت‌های ارتباطی تحت نظر اولیای آموزشی می‌تواند در یک روابط‌عمومی هوشمند و حتی جامعه دانش‌آموزی هدف مربوط به کارکنان بسیار مثمر ثمر باشد.

وی در خصوص برگزاری چنین کنفرانس‌هایی سودمند با خروجی هدفمند در یک پک آموزشی گفت: معمولاً کنفرانس زدگی در ايران تداعی مناسبی در اذهان جامعه ايجاد نمی‌كند مگر دارای خروجی سودمند برای سازمان‌ها، کسب‌وکارها و عمليات واحد‌های روابط عمومی شود و اين بستگی به نياز‌سنجی قبل از هر كنفرانسی و داشتن هیئت‌علمی خبره و انتخاب انديشمندان محترم ارائه‌كننده مباحث و توجه شركت‌كنندگان و تداوم اين مسير به بعد از كنفرانس دارد.